Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

9. december 2024

Deltagere: Anders Møller Nielsen, Ann Kristine Poulsen, Ditte Blok Kristensen, Henrik Martin Davidsen, Jeanett Thuemann Larsen, Louise Knudsen, Kasper Borup Sørensen, Louise Kathrine Memborg, Michael Siglev, Pernille Hieronymus Pehrson, Søren Madsen, Troels Overballe Klavsen, Henrik Martin Davidsen, Jonas Siqueira Holmstrup 

 

Afbud:   

O-R-D-B: Orientering-Refleksion-Drøftelse-Beslutning   

Mødeleder: Michael 

Referent: Kasper 

 

1.   Godkendelse af dagsorden (B) (3 min.) 

Godkendt 

 

2.   Godkendelse af referat (B) (2 min) 

Godkendt 

3.    Nyt fra: (O, 10 min) 

o    Formand 

o    Elevråd 

o    Elevrådet vil gerne afholde en fælles filmaften d. 24. januar 2025 for alle elever fra 4. til 9. kl. Der er brug for projekter og lyd i hallen. Elevrådet står selv for opdækning og oprydning. Ledelsen undersøger på økonomien ift. leje af projektor og lyd. 

o    Skole og DUS 

o    Tværsuge i fase 2 er lige gennemført. Oplevelse af, at det har været en god         uge med spændende fagligt indhold og god stemning. 

o    Kommende proces ift. etablering af Fokusklasser fylder hos personalet i

    specialafdelingen

o    Der er arbejdet på at skabe bedre frikvarterer i fase 2. Der arbejdes med

    aktivitetskasser til elever. Oplevelse af, at frikvartererne er blevet bedre. 

o    Ledelsen 

    Præsentation af centrale og relevante emner for bestyrelsen ift. aftalen “folkeskolens kvalitetsprogram”. Det forventes at endelig aftale besluttes i december 2024. Videre behandling af aftalen sættes på dagsorden 2025. 

    Information om arrangement certificering IdrætsDUS, som finder sted fredag d. 13. december 

    Orientering ift. tildeling af midler til kvalificering af fritidspædagogikken 

    Information kommende proces ift. beslutning om Fokusklasser 

    Orientering ift. en flytteproces ifm. Energirenovering 

    Information om etablering af cykelkælder på skolen 

    Information om 2 gennemførte arrangementer for kommende skolestartere. Der er afholdt et åbent hus samt et informationsmøde. Oplevelse af, at disse arrangementer har været positive med god forældreopbakning. Der gennemføres et 3. arrangement i januar 2025. Elevrådet vil gerne deltage til kommende arrangement. 

o    Forældre 

    Ønske om at informationsniveauet generelt bliver hævet på skolen 

 

 

4.   Fokusklasser - høringssvar (O, D) (30 min) 

Ledelsen kvalificerede punktet med en præsentation af processen op til høringssvaret 

o    Malou gennemgår høringssvaret omkring kommende beslutningsproces vedr. Fokusklasser. 

o    Høringssvar gennemgås fra MED-udvalget. 

Punkt vedr. Fokusklasser sættes på dagsorden igen når/hvis forslaget om

Fokusklasser politisk besluttes. 

 

5.   Principper for ansættelser på Solbakkeskolen (O, D, B) (20 min) 

o    Principper for ansættelser på Solbakkeskolen.docx 

Princippet er godkendt med følgende bemærkninger: 

    Ved fastansættelse af pædagogisk personale - ønske om, at forældrerepræsentanter ikke vælges for et år ad gangen. Ønske om, at repræsentant fra skolebestyrelsen findes fra gang til gang. 

    Ønske om at medarbejderrepræsentant kan findes i afdelingen 

    Ønske om, at medarbejderrepræsentanter har tilstrækkelig tid til gennemgang af ansøgere 

    Bestyrelsen beslutter, at der ved ansættelse pædagogisk personale er deltagelse en repræsentant fra skolebestyrelsen. 

 

6.   Energirenovering – etape 2 (O) (10 min) 

o    Energirenovering

Ledelsen præsenterede tidslinjen for kommende processer ift. energirenoveringen. De næste processer går i gang ifm. Juleferien 2024 og forventes endelig færdig til sommer 2025. 

o   Legepladsrenovering 

Der er informeret til forældre om legepladsrenovering 

o    Cykelkælder 

Der er informeret til forældre om renovering af cykelkælder

 

7.   Hygiejnebind på pigetoiletterne (D, B) (15 min) 

o    På andre skoler har erfaringerne været positive. 

Beslutning om, at bestyrelsen går videre med at undersøge rammer, regler og økonomi hos skoler, som er i gang med uddelingsautomater. 

Det besluttes, at ledelsen arbejder videre etablering af automater. Bestyrelsen orienteres efterfølgende. 

 

8.   Næste skolebestyrelsesmøde torsdag d. 23. januar 2024 kl. 17.00 - 19.00 - er der mulighed for at flytte skolebestyrelsesmødet til torsdag d. 30. Januar? (B) (5 min) 

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 27. januar 2025 

 

9.   Evt. 

Spørgsmål vedr. kommende sidste skoledag for 9.kl. Der opfordres til dialog med eleverne i 9.kl., som gerne skal være inddrages planlægningen af dagen. Dagen planlægges af personalet omkring 9.kl., forældreråd og elever.