Deltagere: Anders Møller Nielsen, Ann Kristine Poulsen, Jeanett Thuemann Larsen, Louise Knudsen, Kasper Borup Sørensen, Malou Wium Buus, Pernille Hieronymus Pehrson, Trine Hvid Wittendorff, Thea Marie Bengtsen Vegeberg, Søren Madsen, Troels Overballe Klavsen, Heidi Nygaard
Afbud: William, Kasper
O-R-D-B: Orientering-Refleksion-Drøftelse-Beslutning
Mødeleder: Malou
Referent: Anders
- Godkendelse af dagsorden (B) (3 min)
• Godkendt
2. Nyt fra: (O) (20 min)
• Formand
o Suppleringsvalg SFR - Deadline d. 31-10-2025. Kontakt Malou hvis der er interesse i at deltage.
• Elevråd.
o Ønske om en skolebod. Pt. benyttes lokalet til klub. Repræsentanter fra elevrådet udarbejder et mere konkret udkast. Bestyrelsen er ikke afvisende for tanken. Som alternativ kunne UCN eller børnehaven kontaktes.
o Bestyrelsen afventer indtil noget mere konkret
• Skole og DUS
o D. 21-10 blev der afviklet kommune skakturnering. Turneringen afholdes igen på Solbakkeskolen i 2026.
o Der er en større følelse af samhørighed i forhold til en skole
o DUS er også kommet langt i forhold til at få en ensretning.
o Dussen er lidt presset på plads.
• Ledelsen
o Der er ansat ny skolechef pr. 1-10, Kristian Toft.
o Ansat ny afdelingsleder i fokus pr. 1-11. Chalotte Søgaard starter som afdelingsleder.
o Lars Iversen stopper som teknisk serviceleder pr. 1-2-2026. Stillingen slås op med opstart fra d. 1-1-26
o 1. rul af visitationerne til fokusklasserne er afsluttet. Der er 6 runder pr. skoleår.
o Opstart af håndholdt tilbud pr. 1-10-2025
o Årsregnskab gennemgået. Der er ca. 600.000 kr. i overskud
o På biblioteket er der lavet et makerspace. Indretningen sker i løbet af skoleåret 2025-2026
o Byggetilladelsen til legepladsen afventes. Områderne der berøres er skolegårdene mellem bygningerne.
• Forældre
o Intet nyt
3. Konstituering af skolebestyrelsen (D,B) (15 min)
• Valg af formand og næstformand
o Formand: Malou
o Næstformand: Jeanette
4. Solbakkeskolens mobilpolitik (O, D) (15 min)
• Skolens ledelse udarbejder et udkast til et nyt og opdateret princip for mobilpolitik. Bestyrelsen har besluttet, at eleverne skal aflevere deres mobiltelefonen ved skoledagens begyndelse og de får udleveret telefonerne ved skoledagens/DUSSENS afslutning. Princippet behandles på næste bestyrelsesmøde. Obs! Regeringen har besluttet lovgivning omkring mobilfri skoler. Hvad betyder det for vores mobilpolitik.
• Ny aftale om mobilfrie folkeskoler og fritidstilbud | Børne– og Undervisningsministeriet
o Nyt princip for digital dannelse og mobilfri skole blev godkendt og lægges på skolens hjemmeside.
5. Evaluering af skolefesten (D) (20 min)
• Der var bl.a. en del utilfredshed i Fokus, da vi meget sent fik det med boderne at vide
• Opmærksomhedspunkter til næste skolefest?
o Ønske om en mere udførlig plan i forhold til aktiviteter må gerne sendes ud inden skolefesten. Flere var i tvivl om hvad der skete hvor.
o Ønske om at der er stole og borde nok i hallen til fællesspisningen i hallen.
o Der mangler pynt på skolen generelt
o Info ang. fællesspisningen kom lidt sent
o Der er generelt meget larm rundt på skolen
o Måske optræden af skolens elever?
o Måske kunne skolefesten afholdes senere på skoleåret?
6. Henvendelse fra forælder (D, R) (30 min)
• Punktet foldes ud på mødet
o Besked fra forælder læses op.
o Henvendelsen gav anledning til gode drøftelser om hvordan vi som bestyrelse og skole kan arbejde videre med sprogbrug, tolerence og rummelighed.
7. Evt.
Intet
Mulige punkter til kommende møde:
• Samarbejde med fritidsklubber, foreningsliv og erhverv
• Samarbejde med forældrerådene (udsættes til skoleåret 25/26)
• Kommunikationsstrategi – “den gode fortælling”
• Princip for skole- og hjemsamarbejdet