19. august 2024

Deltagere: Anders Møller Nielsen, Ann Kristine Poulsen, Ditte Blok Kristensen, Henrik Martin Davidsen, Jeanett Thuemann Larsen, Louise Knudsen, Kasper Borup Sørensen, Louise Kathrine Memborg, Michael Siglev, Pernille Hieronymus Pehrson, Søren Madsen, Troels Overballe Klavsen

Afbud:  Ingen

O-R-D-B: Orientering-Refleksion-Drøftelse-Beslutning

Mødeleder: Michael

Referent: Kasper

Godkendelse af dagsorden (B, 3 min.)

Godkendt

Godkendelse af referat (B, 2 min)

Første møde på Solbakkeskolen

Konstituering af skolebestyrelsen (D, B, 40 min)

Valg af formand og næstformand

Beslutning: Konstituering gennemført.

• Formand er Michael Siglev

• Næstformand er Malou Wium Buus

Møderække (se bilag) (D, B, 10 min)

Datoer for møder og internat skal endelig besluttes.

Beslutning: Der er lavet et udkast til mødedatoer for bestyrelsesmøder og et internat. Det besluttes at fastholde datoer for møder og internat.

Skolens principper (D, B, 30 min)

Gennemgang af liste over principper og prioritering af hvilke principper vi først skal have lavet (årshjul)

Listen præsenteres på mødet.

Præsentation af tidligere principsamling fra Seminarieskolen og Byplanvejens Skole.

Beslutning: at ledelsen laver et udkast til en prioriteringsliste, som bestyrelsen kan anvende ift. at udvælge, hvilke principper der skal udarbejdes først og i en prioriteret rækkefølge.

Beslutning: at der skal arbejdes med etablering af principper på kommende internat.

Nyt fra: (O, 10 min)

Intet nyt

Skole og DUS

Solbakkeskolen har haft en rigtig opstart. Der er god stemning blandt personalet. Det virker til, at børn/elever nyder at komme på skolen. Alt i alt har skolen fået et rigtig godt afsæt for at lave en god skole på Solbakkeskolen.

Ledelsen

Flytteprocessen er stadig i gang. Det forventes, at processen afsluttes inden uge 43.

Forældre

Intet nyt

Evt. (R, 5 min)

Forslag om mulighed for “byttebiks” initieret af forældre på skolen.

Forslag om afholdelse af et bestyrelsesmøde med deltagelse af elevråd og klasseforældreråd

Punkter til kommende møder:

Bæredygtigt skoletilbud

Princip-arbejde

Årshjul på bestyrelsens arbejde

“Byttebiks” initieret af forældre

Bestyrelsesmøde med deltagelse af elevråd og klasseforældreråd

Næste fælles skolebestyrelsesmøde: 13.-14. september