Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

18. juni 2025

18. juni 2025

Deltagere: Anders Møller Nielsen, Ann Kristine Poulsen, Jeanett Thuemann Larsen, Louise Knudsen, Kasper Borup Sørensen, Louise Kathrine Memborg, Michael Siglev, Malou Wium Buus, Pernille Hieronymus Pehrson, Søren Madsen, Troels Overballe Klavsen, Heidi Nygaard, Jonas Siqueira Holmstrup 

Afbud:  Louise Kathrine Memborg, Malou Wium Buus

O-R-D-B: Orientering-Refleksion-Drøftelse-Beslutning 

Mødeleder: Michael 

Referent: Kasper

 

1.               Godkendelse af dagsorden (B) (3 min)

 

2.               Nyt fra: (O) (20 min)

●                Formand

o       Skole og forældres landsmøde 2025

o       Opfordringer til at de forældrevalgte deltager, hvis muligt.

●                Elevråd

o       Intet nyt

●                Skole og DUS

o       Personalet er et godt sted. Der er gang i en proces ift. kommende indsatsområder for at forbedre fritidstilbuddet. Personalet ser frem til sommerferie. 

●                Ledelsen

o       Ansættelse skolesocialrådgiver

o       Skolens nye skolesocialrådgiver er kommet godt i gang. Skolesocialrådgiveren er meget positiv og glad ift. Opstarten og nyder arbejdet med eleverne på skolen.

o       Overtallighed special

o       Skoleårets planlægning

o       Skoleindskrivning

o       Kommende skoleår starter der 2 gode børnehaveklasser på Solbakkeskolen. Vi har et elevtal på 51 elever.

o       Energirenovering

o       I indeværende skoleår er vi stort set gennemgået en total energirenovering på skole. Der mangler at blive skiftet enkelte “rudepartier”. Det er en stor gevinst for skolen, at energirenoveringen snart er gennemført.

o       Legepladsudbud

o       I kommende skoleår påbegyndes renovering af udearealer mellem “fingrene”/faserne på skole. I indeværende skoleår er skolens øvrige udearealer gennemgået en stor renovering, hvilket har været meget positivt for eleverne. Vi ser frem til de kommende renoveringer af de først nævnte områder.

●                Forældre

o       Intet

 

3.               Trivselsmålingen 2025 (O,D) (20 min)

●                Gennemgang af rapporterne

●                Proces for opfølgning på trivselsmålingen

o       Bestyrelsen blev præsenteret for udvalgte nedslag i rapporten. Generelt set har Solbakkeskolen fået en god måling, som ligger på kommunegennemsnittet. Dette til trods for, at vi en ny skole, hvor stort set alle klasser er sammenlagt som nye klasser.

o       Skolens har lavet en proces for, hvordan skolen vil arbejde med, analysere og behandle data fra trivselsmålinger. Procesplanen blev fremlagt bestyrelsen. Bestyrelsen bakker op om procesplanen.

 

4.               Solbakkeskolens mobilpolitik (O, D) (20 min)

Læs tidligere princip her eller vedhæftede bilag.

Har vi behov for at justere i skolens princip for digital dannelse?

Har skolebestyrelsen et ønske om at udarbejde en særskilt mobilpolitik?

 

  • Bestyrelsen havde relevante drøftelser om emnet. Bestyrelsen genbehandler punktet på næste bestyrelsesmøde.

 

5.               Aula (D) (15 min)

Der ønskes en drøftelse af Solbakkeskolens interne kommunikation via Aula.

Punktet udfoldes på mødet af bestyrelsens forældrevalgte.

•                 På baggrund af drøftelser vil ledelsen præcisere, hvad forældrene kan forvente og hvordan der kan tages kontakt til medarbejdere og ledelse vedr. akutte behov uden for arbejdstid.

 

6.               Badning efter idræt (D,B) (10 min)

Tilbagemelding fra idrætslærerne jf. punkt fra seneste skolebestyrelsesmøde.

Der er et billede af, at der er forskellige holdninger til vigtigheden af badning efter idræt blandt vores idrætslærere. Vi kan ikke præsentere et entydigt svar. Kan bestyrelsen evt. opstille 2 til 3 mulige scenarier for badning, som vi evt. kan drøfte med vores idrætslærere med henblik på at finde frem til en fælles retning?

  • Bestyrelsen beslutter, at Solbakkeskolen følger dansk skoleidræts anbefalinger ift. god hygiejne, hvor der fremgår, at badning er obligatorisk i forbindelse med idræt. Skolens enkelte afdelinger og klasser må arbejde med og tage de nødvendige hensyn til elever, hvor badning for nuværende er for stor en udfordring. Bestyrelsen vil profilere vigtigheden af badning på kommende forældremøder. 

     

7.               Status merforbrug specialområde samt kompetenceudviklingsforløb for kommende fokusklasser (O,D) (20 min)

●                Proces omkring besparelse

●                Indsatstrappe for kapacitetsopbygning af Solbakkeskolens fokusklasser

o       Bestyrelsen blev præsenteret for processen omkring besparelserne for de kommende fokusklasser. På Solbakkeskolen har besparelserne medvirket til, at skolen har en overtallig lærer samt en pædagog. Processerne er håndteret til alles tilfredshed via intern rokade og omplacering på anden skole.

o       Indsatstrappen blev præsenteret for bestyrelsen. Arbejdet med indsats har været en god og konstruktiv proces, som har medvirket til, skolen er et godt sted ift. opstart af Fokusklasser.

 

8.       Samarbejde med fritidsklubber, foreningsliv og erhverv – hvad kan vi gøre mere af? (R,D) (20 min)

●                Refleksion

 

9.               Suppleringsvalg til skolebestyrelsen (O) (10 min)

●                Gennemgang af tidsplan

o     Der bekendtgøres suppleringsvalg d. 14.8.25, da der er to medlemmer i bestyrelsen, som stopper til sommer. Der er et ønske om, at der findes to nye medlemmer til bestyrelsen samt en suppleant ifm. Kommende suppleringsvalg. Suppleringsvalg gennemføres 18.9.25.

 

10.              Evt.

•                 Tak for indsatsen til de to forældrevalgte samt elevrådsrepræsentanten, som også stopper i bestyrelsen.

 

Mulige punkter til kommende møde: 

•                 Samarbejde med forældrerådene (udsættes til skoleåret 25/26)

•                 Kommunikationsstrategi – “den gode