Deltagere: Anders Møller Nielsen, Ann Kristine Poulsen, Jeanett Thuemann Larsen, Louise Knudsen, Kasper Borup Sørensen, Malou Wium Buus, Pernille Hieronymus Pehrson, Søren Madsen, Troels Overballe Klavsen, Heidi Nygaard
Afbud:
O-R-D-B: Orientering-Refleksion-Drøftelse-Beslutning
Mødeleder: Malou
Referent: Kasper
- Valgmøde i personalerummet fra kl. 17.00 - 17.30
- Skoleleder præsenterede valgprocedure for kommende valg til skolebestyrelsen
- Tidsplan for valgproceduren:
- 1. september 2025 afvikling af valgmøde
- Senest 10 dage efter valgmøde: Deadline for kandidater at opstille i MU elev.
- Snarest efter d. 12.9.25: Skolen sikrer, at de opstillede kandidater er bekendt med kandidaturet
- D. 17. september: Aftaler en opstillingsrækkefølge med henblik på fredsvalg
I tilfælde af kampvalg:
- D. 20. september: Hjemmene underrettes om det forestående valg
- D. 30. september: Sidste frist for afstemning ved kampvalg
- Kandidater underrettes
- Valgresultat offentliggøres
- Godkendelse af dagsorden (B) (3 min)
- Godkendt
- Nyt fra: (O) (20 min)
- Formand
- Intet
- Elevråd
- Elevråd vil i indeværende skoleår arbejde på, at der skal indkøbes nye stole til eleverne. Elevrådet påtænker at søge fonde ift. finansieringen
- Skole og DUS
- I skoledelen har der været en god opstart med skoleår 25/26. Opstarten har været nemmere, da medarbejderne har fået et bedre kendskab til hinanden.
- I DUS har der været en god opstart i skoleår 25/26. Personalet har fået et bedre kendskab til hinanden og fundet gode arbejdsgange. Der er kommet flere børn i DUS.
- Ledelsen
- Energirenoveringer er p.t. på pause. Størstedelen af skolen er renoveret. Der mangler kun to bygninger, som vil gennemgå lignende renovering i løbet af et års tid.
- Skolen har søgt byggetilladelse til etablering af udeområder mellem de forskellige fingre/afdelinger på skolen. Skolen afventer tilladelsen, hvorefter etablering af udeområderne påbegyndes.
- På skolen er der blevet ansat en lærer til fase 1 samt en lærer til Fokusafdelingen
- Forældre
- Suppleringsvalg til skolebestyrelsen (R,D) (20 min)
Opmærksomhedspunkter og rekruttering af medlemmer.
Skoleledelsen udsender en skrivelse/mini guide, som en reminder og vejledning til valget.
- Solbakkeskolens mobilpolitik (O, D) (30 min)
Læs tidligere princip her eller vedhæftede bilag.
Ud fra nuværende princip - hvilke aftaler er lavet i de forskellige afdelinger.
Har vi behov for at justere i skolens princip for digital dannelse?
- Skolens ledelse udarbejder et udkast til et nyt og opdateret princip for mobilpolitik. Bestyrelsen har besluttet, at eleverne skal aflevere deres mobiltelefonen ved skoledagens begyndelse og de får udleveret telefonerne ved skoledagens/DUSSENS afslutning. Princippet behandles på næste bestyrelsesmøde.
- Fordeling af skolebestyrelsesmedlemmers kontakt til klasser/årgange (B) (15 min)
Klasser/årgangene skal fordeles, så skolebestyrelsen som udgangspunkt er repræsenteret på de kommende forældremøder.
- Bestyrelsen har fordelt opgaver/deltagelse på kommende forældremøde.
- Evt.
Skolefest: Bestyrelsen gør opmærksom på, at der mangler afklaring på hvilke årgang, der skal varetage salg i boderne. Bestyrelsen opfordrer til, at der kommer information ud om skolefest i god tid med henblik på forberedelse for børnene.
Mulige punkter til kommende møde:
- Samarbejde med fritidsklubber, foreningsliv og erhverv
- Samarbejde med forældrerådene (udsættes til skoleåret 25/26)
- Kommunikationsstrategi – “den gode fortælling”
- Princip for skole- og hjemsamarbejdet